2013. szeptember 28., szombat

Tizenhárom

Felébredtem így hajnaltájt, de odakinn még sötét van. Nem csoda, ha frászt kaptam, amikor megrohantak … a gondolatok. A gondolat, mint ismeretes, önmagában megállja a helyét, ezért nem kell bizonyítani sem azt, hogy létezik, sem pedig azt, hogy köze lenne bármiféle kakaós csigához, mert mire az ember úgy, ahogy eljut a reggeliző asztalig, addigra egyrészt megmerevedik, másrészt pedig egészen barna lesz, mint mondjuk a ... és még hozhatnék egyéb példákat, de nem tudok.

A hajnali gondolatok frissessége éppen elég alátámasztásul szolgál ahhoz, hogy a túlterhelt idegrendszer ne kerüljön közelebbi kontaktusba az úgynevezett anyafölddel. Máris eljutottunk a legfontosabb és egyben legalapvetőbb kérdésünkhöz, ami történetesen … hány óra van?

Most persze, elkezdhetném összeszámolni az időmérő eszközöket a lakásban, ha nem pilledtem volna vissza. Sajnos, azonban ez történt. Szemem résnyire nyitva maradt ugyan, de azzal csak azt értem el, hogy bebizonyítottam magamnak, a Hold néz be rám egy vajas kifli képében. Akkor ezentúl majd szem előtt kell tartanom, hogy azt mondjam magamnak, szállj le a Holdra! Azt hiszem, ezzel most sínen vagyok, illetve én nem, de szintén kötött pályás. Mert például, hiába akarok a piros 13-assal Párizsba utazni, ha nem lehet.

Az ókori bölcsek a tizenhármas számtól óvtak mindenkit. Így hát, jobb volna a 14-es, ami eggyel több, mint a 13, de kevesebb a 15-nél. Persze lehet, hogy mire ezt végig gondolom, a matematikusok már más véleményen lesznek.

Az ember annyi mindent megtesz kedvenc kiflije kedvéért, ami tulajdonképpen csak szimbólum, de sosem voltam jó ének-zenéből, és ezt a hangszert nem ismerem. Szimbolika? Mintha már hallottam volna valahol.


Meglehetősen nehéz felébredni, ha az ember ennyire mélyen visszaalszik. Annyit viszont a csukott szememen keresztül is látok, hogy egy leopárdmintás éjjeli lámpa van a sarokban, amelyik remegve világít, de nem a párducmintától remeg, hanem mert laza a foglalata.

Közben valaki megpróbált ébresztgetni, mert hozzám vágott egy egész öklöt. Megértem, hogy miért előnyös nyitott szemmel közlekedni, legfőképpen a lakásban, de arról végképp nincs fogalmam, hogy mit keres a zoknis fiókban a darált kávé?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése