2013. szeptember 28., szombat

Zöld bombák robbannak

Most hiába akar ébreszteni az óra! Nem ébredhetek fel! Fontos dolgokról álmodom!
Álmomban őserdőt látok. Benne ősembert. Csak a gépeket nem értem. Hogyan kerültek oda? Hiszen itt minden zöld. Én is. Pedig érett vagyok. Legalábbis, van érettségim. Kék bőrkötésben.

Este itt volt nálam vendégségben egy hajdani katonatársam. Zöld ingben. Valamikor határőrök voltunk. Zöld ruhások. Sokat cigiztünk, de nem attól voltunk zöldek.
Közben a szemem sarkából látom, a gépek vonszolják éppen a fatörzseket. Húzzák a köteleket. Pedig álomban tolni is lehetne. Eltolni.

Jönnek a természetvédők. Kezdődik az erdőirtás, bioüzemanyagért. Rengeteg növényt préselnek le, hogy legyen zöld olaj az autókba. Egy fehér ruhás leány önti bele mind egy nagy tartályba. Jól fizető munka. Csak azt nem értem, miért történik mindez az én előszobámban? Lehet, megint félálomban vagyok? Rossz szokás.

Az ember, ha tesz valamit, akkor tegye meg teljesen, ne csak félig! Ha már irtjuk az erdőt, akkor azt miért csak félig … ültetjük vissza? S mi lesz az embererdővel? A hírekben megadták erre a választ. Bombák robbannak a piacokon.
Ez kacsa.
Az emberek robbannak fel, látva az árakat. Sétáló bomba ma minden ember. Idehallom a ketyegést. Bármelyik percben.

Le kéne hűteni a kedélyeket. Oda kell menni, ahol hó van. Persze csak óvatosan, mert síelés közben sok a baleset. Kivéve a szűk helyeken, mint ahol most is állok éppen. Ha mégis megtörténik a baj, van felmosórongy. Rázni azonban nem szabad. A rongyot. Éppen elég sok megrázó élmény ér minket nap, mint nap.

Mondják az öregek, régen nem volt drága a tél. Szerintem a fele most is igaz. Most tél nincs. A többi stimmel. Legalább nem lesz tele a hócipőnk … hóval.

A világ megmentéséről álmodom éppen. Ezért nem baj, ha visszaalszom. Csak a főnökömnek kéne hihetően megfogalmazni, hogy ne nézzen hülyének, amiért én pusztán azért kések el a munkahelyemről, mert felvállaltam egy ekkora feladatot. Álmomban. Ha felébredek, akkor örülni fogok, ha magamat menthetem, nemhogy a világot.

Nyugtatom magam. Azt hiszem, túlnyugodtam. Még mindig nem sikerült felébrednem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése