2013. szeptember 28., szombat

Ülőmunka

Most hiába az ébresztő jelzés. Fáradt vagyok. Azért az embernek fáradtan is lehet gondolata. Félálomban, felülve. Szerintem, ülve is lehet aludni. Nem olyan gondolat ez, mint mondjuk egy előadás, ahol a hallgató állva kénytelen hozzászólni. Egyébként az előadó nem látná őt. Nem lenne úgy közvetlen a kommunikáció. Hátrányban volna az előadó a hozzászólóval ellentétben, aki így akár zord kritikát is gyakorolhatna, mivel nem fedi fel kilétét. Függőben maradna a személye, mint az a bizonyos kert is, amelyikre rámisz a Sam. Most ezt nem tudom, hogy jött ide? Megvan. Szem. Megint lecsukódott, pedig világosan érzem, hogy ébren vagyok, és tisztán gondolkodom.

Például az imént valami kert körül járt a gondolatom. Azt művelni kell. Öreg bölcsektől tudom, hogy még a kapanyél is elsülhet. Akkor is, ha éppen nincsen megtöltve, de akkor viszont nem értem, mitől? Bár előfordulhat, hogy annak a fadarabnak megárthat a szüntelen fogdosás…marokra. Akkor viszont még sincs fából. Ez azonban most nem tartozik szorosan a témához, ami persze nem jelenti azt, hogy nem értem a saját gondolataimat. Éppen csak távol áll tőlem ez a rokon szakma, ami hasonlóan vértelen, de nem izzasztó, ám igen fárasztó, ha állva...Egyszóval, nem kimondottan ülőmunka.

Hasonlattal élnék gondolataimat illetően, ami tudvalevő, hogy egészen rövid, már-már kurta, lényegre törő, és természetesen építő jellegű, bár semmi közöm sincs ehhez az iparághoz sem, mivel nem vagyok kőműves. Bár sokszor előfordult, hogy falaztam, de romba dőltek terveim. Hiába na, a szaktudásom hiánya éreztette hatását a dolgaimban, ami természetesen megbosszulta önmagát. Teljesen felébredtem. Gondolataim világosak. Természetes módon érzem, hogy játszi könnyedséggel, lazán fel tudok kelni.

Eléggé furcsa nyelv jár a fejemben. Szerintem, ez egy holt nyelv. Holt biztos, hogy senki sem beszéli, és ma már nem érti. Tenger is van ilyen névvel. Lehet azért holt, mert nincsenek benne halak. Azonban léteznek repülőhalak. Bebizonyított tudományos tétel, hogy e halak is szívesen adóznak erosz oltárán. Akkor viszont lehet pecázni a hegytetőről, vagy helikopterről.

Nem vagyok feledékeny! Tudom, hogy fel kell kelnem, és emlékszem is rá. Már készülődöm. Mindjárt elkészülök, ahogy a múltkor, amikor szintén gondoltam néhány hasonlatra közben. Most sem felejtettem el! Ha még nem mondtam volna. Nem vagyok feledékeny! Nem lehet engem feledékenységgel vádolni! Most is tisztán emlékszem, tehát nem felejtettem el.

Mire is akartam gondolni? Ja igen! Hasonlat. Az embererdőben is ritkán találni embert, miért lenne ez másként a fák esetében?
Na ugye!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése