2013. szeptember 28., szombat

Varázsműszak

Zörgésre riadtam. Hajnal van. Mellettem nem. Csak nem most cucálják a kéményt? Éjszakai műszak. Ma már minden szakmában van három műszak. Valahol azt olvastam, a kialvatlanság is növeli a rákos megbetegedések esélyét. Szegény rákok.

Kérem szépen, a mai modern világban már jól fel vannak szerelve a kéményseprők. Rák ellen is. És nem ijednek meg a koromtól. Mondjuk, még nem vagyok nagyon öreg. A cuca azonban a múlté. Csak megemlítettem. Veszélyes, mert két kézzel kellett használni. Ilyenkor már csúszósak a háztetők. No, és azok a fránya macskák …

Állati karácsonyunk lesz. Mindenki állatot vesz majd ajándékba a másiknak. A gyerekeknek is. Létszám. Egy darab dobermann a ház őrzésére. Három törpe angóra nyuszi. Kettő sziámi macska. Egy papagáj pár. Öt fehér tengerimalac. Tizenhét darab aranyhal. Könnyen el lehet majd tartani őket. Szépen összeállított tápláléklánc. A végén csak a házőrző marad. Bár a szomszédban kínaiak laknak.

Mikor ívnak vajon az aranyhalak? Gondolom, amikor jólesik nekik. Pontosabban, közvetlenül előtte szoktak, miután befejezték. A dupla oldaluszonnyal rendelkező aranyhalacskák tudnak kívánságot teljesíteni. A többi egyed csak egyszerűen aranyos.

Varázslények azonban nincsenek. Pálcát török felettük. Varázspálcát. Megragadom az alkalmat és ismertetem a varázspálca három fő részét. Fej, tor, és potroh. Bocsánat, ez nem az. Ez a csodabogár.
Tehát pálca. A bal felén van a bal levegő, jobb felén a jobb levegő. A kettő között helyezkedik el a pálca. A levegőket veszélyes összekeverni. Akkor a pálca visszafelé sül el, illetve a varázslatnak más, káros hatásai lehetnek A káros-anyag kibocsátás ellen kell a zöldkártya. Nem ártana, ha már a gyalogosoknak is lenne olyan. Gyalogosan is lehet káros anyagot kibocsátani. Többször láttam már olyat. Mondjuk, közben nem gyalogolt.

A járművek is akkor veszélyesek, amikor állnak. Nem lehet tudni, mikor indulnak el. Naná, hogy akkor, amikor a gyalogos is. Egyszerre kapnak zöldet, de az nem kártya. Nem egyenlők az esélyek. Pedig erre is van miniszter. Meg arra is. Jobbra, balra. Vannak kresz-táblák, amelyek tiltják a kanyarodást. Valamelyik irányba. Ez rendben van. Ne forgolódjon annyit az ember. Mint én itt az ágyban. Pedig szép álmom … volt. Csak lelóg a kezem. Földig ér. Sűrűn kell tisztítanom a körmöm alatt.

Mennyi lehet az idő? Mindegy, nemsokára azt is felemelik. Addig még álmodok ezt, azt. Szeretek visszaaludni. Jobb, mint a rendes alvás. Akkor az ember nem is emlékezne az álmaira. Ezt ismeretterjesztő műsorból tudom. Elalvás előtt is azt néztem. Tegnap például a régi görög kultúra volt a téma. Közben elaludhattam, mert hirdetést hallottam valahonnan egészen távolról.

”Egészséges gyereket szeretne? Taigetosz magánklinika.”

Arra riadtam fel, hogy a kedvenc plüssmackómat lógatom kifelé az ablakon. Bizonyára jobb levegőre vágyott. Most itt vagyok az ágyban, és kezdek teljesen felébredni. Sosem volt semmilyen plüssállatom. De akkor mit dobtam ki este az ablakon?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése